Categorieën

Veelgestelde vragen

Een bestelling plaatsen

  • 1. Hoe plaats ik een bestelling bij de Horsefitshop?
    Online bestellen kan door de gewenste producten toe te voegen aan je winkelwagen. Dit kan door bij het product zelf rechts op "toevoegen aan winkelwagen" te klikken. Uiteraard nadat je hoeveelheid, maat of kleur en aantal hebt aangegeven! Wil je weten wat je allemaal al geshopt hebt? Het maakt niet uit waar je je precies bevindt op de website, je winkelmandje staat altijd rechts boven in. Ben je iets te enthousiast geweest met bestellen? Geen paniek, verwijder het product uit je winkelmandje door naast het artikel op het kruisje te klikken. Wanneer je helemaal uit geshopt bent kan je vanuit de winkelwagen doorgaan naar de kassa. Maar niet voordat je hebt gekozen voor thuisbezorging of afhalen.

    Een bestelling plaatsen kan met of zonder een account.
    Wil je een account aanmaken? Dat kan door helemaal rechts boven in de hoek op registreren te klikken. Wanneer de registratie is voldaan ontvang je een bevestiging per mail. Super handig want hierin staat je gebruikersnaam en wachtwoord. Bewaar deze dus goed!
    Wanneer je al een account hebt dan kan je helemaal rechts boven in de hoek inloggen.
    Liever bestellen zonder account? Ook dat kan! Nadat je de verzendwijze hebt gekozen, vul je bij stap 3 in het bestelproces de nodige gegevens in. Hier hoef je alleen de gegevens in te vullen die wij nodig hebben om je bestelling te kunnen verwerken en versturen.

    Voor Nederland is er een automatische postcodegenerator ingesteld. Slim bedacht! Want als je je postcode invoert, dan vult de site automatisch alvast de juiste plaats in. Je hoeft dus alleen nog maar de straat en het huisnummer in te vullen. Alle buitenlandse postcodes zijn niet geregistreerd, buiten Nederland moet dus wel je alles invullen. Heb je een toevoeging aan het huisnummer bijvoorbeeld 45a of 45-01 dan vul je dit in het zelfde vakje in.

    Controleer bij stap 3 of alle gegevens juist zijn en selecteer een betaalwijze. Dan kan je de bestelling afrekenen. Hiervoor wordt je doorgeleid naar een pagina van Klarna. Daar wordt de betaling verder afgehandeld.

    Makkelijk toch? Je ontvangt tot slot nog een orderbevestiging per mail.
    We verwerken je bestelling zo spoedig mogelijk en kan je vervolgens binnen enkele werkdagen in huis verwachten. 
  • 2. Moet ik een account aanmaken?
    Moet dat? Niets moet, daarom willen we je niet verplichten om een account aan te maken. Echter, het kost je niks en levert zeker voordelen op. Zo hoef je niet meer bij elke bestelling al je gegevens in te voeren en heb je al je bestellingen overzichtelijk onder één dak. Maar je weet nu al dat je je wachtwoord gaat vergeten? Geen probleem, na registratie ontvang je een mail met daarin je gebruikersnaam en wachtwoord. Bewaar deze goed zodat je kan je inloggegevens altijd terug vinden. Daarnaast kan je ook je wachtwoord opnieuw toe laten sturen.
  • 3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, waar kan ik deze op vragen?
    Je wachtwoord vergeten? Geen probleem! Zolang je je e-mailadres nog weet komt het helemaal goed. Ga op onze website rechts boven in de hoek naar inloggen. Hier kan je je wachtwoord op nieuw naar je email toe laten sturen.
  • 4. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?
    Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres dan je factuuradres af te laten leveren. Bij stap drie kan je onder jouw eigen gegevens aanvinken dat het aflever adres anders is dan het factuuradres. Er verschijnt vervolgens een nieuw vlak waar de gegevens van het afleveradres ingevuld kan worden.

  • 5. Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    Wanneer je bestelling nog niet verwerkt en verzonden is, is het mogelijk om je bestelling te annuleren. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice (info@horsefitshop.nl of 085 - 27 37 580). Houd daarvoor wel je ordernummer bij de hand.
  • 6. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
    Wanneer je bestelling eenmaal geplaats is, is het voor ons technisch gezien niet meer mogelijk om hier nog aanpassingen in aan te brengen. We raden je dan aan zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice via info@horsefitshop.nl of 085 - 27 37 580. Houd je ordernummer bij de hand. Wanneer je bestelling nog niet verwerkt is dan kunnen we deze nog voor je annuleren. Het bedrag wordt dan terug op je rekening gestort zodat jij de bestelling opnieuw kan plaatsen.
  • 7. Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn nieuwe adresgegevens wijzigen?
    Je kan je adresgegevens aanpassen wanneer je jezelf inlogt op jouw account.

Een bestelling betalen

  • 1. Hoe kan ik betalen?
    Tijdens het bestelproces bij stap drie kan je een betaalwijze selecteren. Je kunt kiezen uit iDEAL, Visa, MasterCard, American Express, MisterCash, Klarna betaal nu of Klarna achteraf. Wanneer je een betaalwijze hebt gekozen, wordt je doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat of naar de Klarna pagina. Je wordt door je bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven of binnen enkele dagen wanneer je voor Klarna achteraf hebt gekozen.

    Houdt je bankpas en eventuele identificatiemethode bij de hand tijdens het besteltraject.
    Voor een bestelling met een iDEAL, Visa, MasterCard, MisterCash of Klarna betalingen zijn er geen bijkomende kosten, je betaald alleen de bezorgkosten van je bestelling. 
  • 2. Kan ik ook na ontvangst van mijn bestelling betalen?
    Eerst kijken dan kopen? Met Klarna achteraf ontvang je per mail een rekening, zodat je achteraf het volledige betaalproces uit kan voeren. Wanneer je kiest voor achteraf betalen worden daarvoor geen extra kosten in rekening gebracht, het is dus volledig gratis.

    Wanneer je voor achteraf betalen hebt gekozen zal Klarna een kredietevaluatie uitvoeren, wat kan inhouden dat een kredietcheck wordt gedaan.
    Met achteraf betalen van Klarna heb je 14 dagen de tijd om je rekening te betalen. Je kan de rekening eenvoudig betalen door in te loggen in de Klarna App of op www.klarna.com/nl/ en te betalen met één klik op de knop ‘Betaal nu’ of met iDEAL. Wil je liever betalen via een bankoverschrijving? Ook dat is mogelijk. De betalingsgegevens kun je vinden in de app of in de e-mail die je hebt ontvangen met het betaaloverzicht. Klarna regelt de gehele betaling van jouw bestelling. Betaal je de factuur aan ons dan zal de factuur in de Klarna app open blijven staan.

    Let dus op dat je deze factuur niet aan ons overmaakt maar aan Klarna!

    Retourneer je de hele bestelling, dan hoef je natuurlijk ook niets te betalen wanneer je voor achteraf betalen hebt gekozen. Zodra je het retourformulier hebt ingevuld en het retourproces hebt doorgelopen, kan je in de Klarna app of op www.klarna.com/nl/ aangeven dat je de bestelling hebt geretourneerd. Op deze manier wordt je betaling gepauzeerd. Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen, wordt de rekening afgesloten en ontvang je hiervan een bevestiging per mail.

    Wanneer je een deel van de bestelling terugstuurt, dan moet je uiteraard het bedrag van de resterende producten wel betalen. Nadat je de producten retour hebt gestuurd kan je in de Klarna app of op www.klarna.com/nl/ aangeven dat je producten hebt teruggestuurd. De betaling wordt zo gepauzeerd en zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen past Klarna de rekening aan en ontvang je een bevestiging per mail.

    Lukt het niet om in de eerste betaaltermijn van 14 dagen te betalen dan kun je er ook voor kiezen om de uiterste betaaldatum kosteloos te verschuiven met 10 extra dagen. Dit kan je doen in de Klarna app of op www.klarna.com/nl/.

    Ben je vergeten om binnen de 14 dagen te betalen? Gelukkig is er dan nog geen man overboord. Klarna verlengt dan automatisch het betaaltermijn met 14 extra dagen en stuurt jou een herinnering. Heeft Klarna in deze tweede betaaltermijn nog geen betaling ontvangen? Dan sturen zij een aanmaning met €13,50* aanmaningskosten per post. Blijft betaling uit dan kunnen de kosten oplopen tot 15% voor bedragen tot €2.500,- met een minimum van €40,-.

    Voor meer informatie over Klarna verwijzen wij je naar het consumentendeel van de Klarna website. Klarna staat 24/7 voor jou klaar, zodra je bent ingelogd helpen zij jou via de chat.

    Waarom kiezen voor Klarna achteraf betalen
    • Je betaalt pas al je de bestelling in huis hebt
    •Je hebt 14 dagen de tijd om je bestelling te betalen
    •Je hoeft geen bank- of creditcardgegevens op te geven
    •Door in te loggen in de Klarna app of op www.klarna.com/nl/ heb je alle facturen bij elkaar

    *. Bij facturen onder de €20,- worden er €7,50 aanmaningskosten in rekening gebracht

  • 3. Is mijn betaling veilig?
    De Horsefitshop houdt graag de hand op jouw knip. Want niemand mag er met jouw portemonnee vandoor gaan. Daarom maken we gebruik van een beveiligde internetverbinding zodra je bij onze virtuele kassa bent. Dan krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Deze veilige verbinding heet SSL en herken je aan het groene slotje in je browser.

Bezorging van een bestelling

  • 1. Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
    Je bestelling zal worden bezorgd door PostNL. Zij leveren pakketten op maandag tot en met zaterdag tijdens kantooruren.

    We proberen zoveel mogelijk rekening te houden met het milieu. Het kan daarom voorkomen dat je bestelling in gebruikte doos/verpakking wordt verstuurd. Uiteraard wordt je bestelling met zorg ingepakt en verzonden.

    Om te voorkomen dat supplementen gaan lekken of kapot gaan, zodat de inhoud los in de doos ligt. Worden supplementen apart in plastic zakken in de doos verpakt. We zijn op dit moment nog bezig met een meer milieu bewuste manier.
  • 2. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
    Wij streven ernaar om je bestelling binnen enkele werkdagen bij je af te leveren. Mocht dit onverhoopt iets langer duren, dan nemen we contact met je op.
  • 3. Wat als mijn bestelling wordt bezorgd wanneer ik niet thuis ben?
    Ben je niet thuis als je pakket bezorgd wordt? Dan zal PostNL je pakketje bij de buren proberen af te leveren. Wanneer dit niet lukt, dan laat de bezorger een bericht achter. Hierop vind je een 'niet-thuis-code'. Met deze code kun je op MijnPakket aangeven wanneer de chauffeur van PostNL een tweede keer langs kan komen. Op een dag, tijd en locatie die voor jou het beste uit komt! Anders komt PostNL de volgende werkdag weer terug voor een tweede afleverpoging.

    Ben je te druk geweest en is het daarom PostNL ook niet gelukt om je pakket te bezorgen bij de tweede poging? Dan kan je met het afhaalbericht je pakketje ophalen bij jouw postkantoor. Hier blijft je pakketje drie weken liggen. Er zal dan gevraagd worden naar een legitimatiebewijs.
  • 4. Wanneer kan ik mijn bestelling in huis verwachten?
    Wij willen je graag zoveel mogelijk op de hoogte houden. Nadat je bestelling ons magazijn heeft verlaten en is opgehaald door PostNL ontvang je een email met daarin het track & trace nummer. Met deze barcode en jouw postcode kun je de zending in de gaten houden en nagaan wanneer het pakketje bij je aangeboden zal worden. 

    Let op! Het gebeurd vaak dat het track & trace nummer in de spambox van je mail beland. Houd deze dus ook goed in de gaten wanneer je nog geen nummer hebt ontvangen.

  • 5. Ik heb nog niet alle artikelen uit mijn bestelling mogen ontvangen, wanneer kan ik deze verwachten?
    Net als jij, willen wij dat je je bestelling zo snel mogelijk in huis hebt. Het kan daardoor wel eens voorkomen dat je bestelling in delen naar je toegestuurd wordt. Je kunt deze dan ook binnen enkele werkdagen in huis verwachten. Mocht er onverhoopt iets zijn waardoor wij een artikel niet kunnen leveren, dan ontvang je hierover bericht van onze klantenservice.
  • 6. Kan ik mijn bestelling ook ergens anders afhalen?
    Bij ons kun je ervoor kiezen om je bestelling op te halen wanneer het jou het uitkomt. Het wachten op de postbode is hiermee dus verleden tijd. Kies tijdens het bestelproces voor het ophalen bij een PostNL afhaalpunt. Vervolgens kun je je postcode invoeren en gemakkelijk een punt bij jou in de buurt uitkiezen. Zodra jouw bestelling onderweg is ontvang je een traceercode waarmee je deze in de gaten kunt houden. Zo weet jij precies wanneer je bestelling klaar ligt bij het door jou gekozen afhaalpunt.
    Wanneer je voor Pakjegemak kiest, worden er geen extra kosten in rekening gebracht. De verzendkosten voor het opsturen van je bestelling zijn wel van toepassing (3,95 en gratis bij bestellingen boven de 49,-).

    Daarnaast kun je er altijd voor kiezen om je bestelling op te halen bij 1 van de 12 epplejeck filialen. Dit is geheel gratis, maar houd er rekening mee dat de levertijd dan 1-5 werkdagen is.

Verzendkosten

  • 1. Wat zijn de verzendkosten?
    Nederland:
    - Bij een bestelling tot 49 euro zijn de verzendkosten 3,95
    - Bij een bestelling boven 49 euro Gratis!

    België:
    - Bij een bestelling tot 99 euro zijn de verzendkosten 5,50  
    - Bij een bestelling boven 99 euro Gratis!

    Duitsland:
    - Bij een bestelling tot 99 euro zijn de verzendkosten 5,50
    - Bij een bestelling boven 99 euro Gratis!

    Luxemburg:
    - Bij een bestelling tot 99 euro zijn de verzendkosten 7,95
    - Bij een bestelling boven 99 euro Gratis!
  • 2. Waarom betaal ik €3,95 verzendkosten voor een bestelling binnen Nederland?
    Voordat het pakketje bij jou thuis aankomt, is er al heel veel gebeurd. Als het totaalbedrag van je bestelling onder de 49, - is, wordt er 3,95 aan verzendkosten gerekend. Dit zijn kosten voor het voor het verwerken en versturen van je bestelling. Boven de 49, - komen deze kosten te vervallen.

    Bij pakketten met een gewicht boven 30kg gelden er afwijkende verzendkosten. Er wordt dan contact met je opgenomen. Mocht het zijn dat wij de bestelling in twee keer leveren, dan worden hier geen extra kosten voor in rekening gebracht.

Ruilen of retourneren

  • 1. Wat is de retourtermijn?
    Is je bestelling toch niet helemaal wat je had verwacht? Of wil je je bestelling ruilen? Na ontvangst van je bestelling kun je deze binnen 30 dagen retourneren. Graag wel in originele staat en verpakking en ongeopend.

  • 2. Hoe kan ik mijn artikel ruilen/retourneren?
    Ruilen of retourneren, dat kan gemakkelijk en snel! Lees hier de uitgebreide informatie voor het retourneren van je bestelling.

    Bij je bestelling is een retourformulier gevoegd. Deze kun je invullen en samen met een kopie van je factuur en artikel binnen 30 dagen retour sturen naar ons hoofdkantoor in Drachten (adres hieronder). Wil je het artikel retourneren en je geld terug? Geen probleem, geef op het retourformulier aan welk(e) artikel(en) je terug wilt sturen en het bedrag zal binnen 10 werkdagen, gerekend vanaf de dag dat wij je retourzending hebben ontvangen, terug op je rekening worden gestort. 
     
    Wil je het artikel ruilen voor een andere maat, kleur of voor een geheel ander artikel? Vul ook dan het retourformulier in en het geld wordt teruggestort op de rekening waarmee je betaald hebt. Plaats vervolgens een nieuwe bestelling met de juiste maat, kleur of een ander artikel.
    Je kunt nog steeds de artikelen retour brengen in een filiaal, ook daar wordt het artikel retour genomen en het geld teruggestort op je rekening. 

    Let op! Zonder retourformulier kunnen we je retourzending niet in behandeling nemen. 
     
    Horsefitshop
    T.a.v. Weborders
    De Meerpaal 8
    9206 AJ Drachten

Garantie

  • 1. Ik heb een verkeerd/beschadigd artikel ontvangen, wat kan ik nu het beste doen?
    Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Of is deze stuk? Dat is erg vervelend en daar gaan we zeker iets aan doen!  Wij willen dit graag samen met jou oplossen. Neem daarom eerst even contact op met de klantenservice (info@horsefitshop.nl of 085 - 27 37 580). Foto's zeggen meer dan woorden. Mail ons daarom een foto, je gegevens en bestelnummer en wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met je op.
  • 2. Hoe lang heb ik garantie op een artikel?
    Op alle geleverde artikelen zijn de garantiebepalingen van de fabrikant van toepassing, voor zover deze fabricage en materiaalfouten betreffen. De fabrieksgarantie is één jaar van toepassing. Onder de garantie vallen fabricagefouten, materiaalfouten en stiksels. Zodra een artikel door iemand anders dan de Horsefitshop of leverancier wordt gerepareerd, dan vervalt de garantie. Ritsen en slijtage door gebruik vallen niet onder de garantie. Schade als gevolg van geweld van buitenaf (zoals paardentanden, spijkers, schroeven, schuren of trekken) valt niet onder de garantie.
  • 3. Ik heb een klacht, waar kan ik deze doorgeven?
    Hoe vervelend het ook is dat je niet tevreden bent over onze service of producten, wij horen het graag! Als wij niet weten dat je ontevreden bent kunnen wij het probleem ook niet verhelpen. Neem daarom contact op met de klantenservice (info@horsefitshop.nl of 085 - 27 37 580). Vermeld de beschrijving van de klacht of schade aan het artikel en geef tevens je (eventuele) ordernummer en klantnummer door. Foto's zeggen meer! Om je klacht goed te kunnen beoordelen kan je hier ook een foto bijvoegen.

    Je klacht zal vervolgens binnen 48 uur in behandeling genomen worden. Houd er rekening mee dat het artikel waarover je een klacht hebt, eventueel ter beoordeling naar ons hoofdkantoor in Drachten of naar de leverancier opgestuurd moet worden
  • 4. Heb ik nog garantie op een artikel als ik er zelf iets aan verander/customize?
    Wanneer je bij HorseFitShop een product koopt, geeft HorseFitShop de garantie dat deze producten voldoen aan de specificaties die bij de producten staan beschreven en de wettelijke veiligheidseisen zoals op het moment van het sluiten van de koopovereenkomst gelden. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je een beroep doen op de garantieregeling.

    Wanneer jijzelf een aanpassing hebt gedaan aan het door jouw aangeschafte product (bijvoorbeeld het product overspuiten in een andere kleur of het opplakken van steentjes), kan HorseFitShop niet meer garanderen dat het nog voldoet aan de specificaties die bij de producten staan beschreven en de wettelijke veiligheidseisen. Daarom is een beroep op de garantieregeling uitgesloten indien jijzelf het artikel hebt aangepast aan jouw specifieke wensen. Dit geldt ook wanneer jijzelf of een derde een defect aan het artikel hebt proberen te repareren.

Artikelinformatie

  • 1. Ik wil een artikel bestellen maar deze staat niet op de website?
    Wanneer een bepaalde kleur of maat van een artikel niet meer tussen de bestelopties staat, dan is deze jammer genoeg uitverkocht Niet getreurd! Wanneer deze wel weer opnieuw binnenkomt, dan wordt dit bij het artikel aangegeven.
    Mis je een artikel in het assortiment? Laat ons dit weten via info@horsefitshop.nl. Wellicht kunnen we het artikel voor je bestellen of voegen we het zelfs toe aan ons assortiment. Vermeld in de email om wat voor artikel het gaat en de plek waar je dit artikel hebt gevonden, bijvoorbeeld een website.
  • 2. Wat betekent het als een artikel binnenkort (weer) leverbaar is?
    Wanneer een artikel (op)nieuw bij ons binnenkomt, dan staat dit bij het artikel aangegeven. Zodra het artikel (weer) voorradig is zal de status automatisch aangepast worden naar ‘voldoende voorraad'.

Om je de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Bekijk ons cookiebeleid.