Categorieën

Veelgestelde vragen

Een bestelling plaatsen

  • 1. Hoe plaats ik een bestelling bij de Horsefitshop?
    Online bestellen kan door de gewenste producten toe te voegen aan je winkelwagen. Dit kan door bij het product zelf rechts op "toevoegen aan winkelwagen" te klikken. Uiteraard nadat je hoeveelheid, maat of kleur en aantal hebt aangegeven! Wil je weten wat je allemaal al geshopt hebt? Het maakt niet uit waar je je precies bevindt op de website, je winkelmandje staat altijd rechts boven in. Ben je iets te enthousiast geweest met bestellen? Geen paniek, verwijder het product uit je winkelmandje door naast het artikel op het kruisje te klikken. Wanneer je helemaal uit geshopt bent kan je vanuit de winkelwagen doorgaan naar de kassa. Maar niet voordat je hebt gekozen voor thuisbezorging of afhalen. 

    Een bestelling plaatsen kan met of zonder een account.
    Wil je een account aanmaken? Dan kan door helemaal rechts boven in de hoek op registreren te klikken of tijdens het bestelproces bij stap 2 Bestelgegevens een nieuw account aanmaken. Wanneer de registratie is voldaan ontvang je een bevestiging per mail. Super handig want hierin staat je gebruikersnaam en wachtwoord. Bewaar deze dus goed!
    Wanneer je al een account hebt dan kan je tijdens het bestelproces bij stap 2 Bestelgegevens jezelf inloggen of anders helemaal rechts boven in de hoek inloggen.
    Liever bestellen zonder account? Ook dat kan! Vul bij stap 2 in het bestelproces bij "Benodigde gegevens invullen". Hier hoef je alleen de gegevens in te vullen die wij nodig hebben om je bestelling te kunnen verwerken en versturen.

    Voor Nederland is er een automatische postcodegenerator ingesteld. Slim bedacht! Want als je je postcode invoert, dan vult de site automatisch alvast de juiste straat en plaats in. Je hoeft dus alleen nog maar het huisnummer in te vullen. Alle buitenlandse postcodes zijn niet geregistreerd, buiten Nederland moet dus wel je adres invullen. Heb je een toevoeging aan het huisnummer bijvoorbeeld 45a of 45-01 dan vul je het tweede gedeelte van het nummer in bij “toevoeging”.

    Controleer bij stap 3 Besteloverzicht of alle gegevens juist zijn en selecteer een betaalwijze. Ga je akkoord met de algemene voorwaarden? Dan kan je de bestelling afrekenen. Hiervoor wordt je doorgeleid naar een pagina van Ogone. Daar wordt de betaling verder afgehandeld.

    Makkelijk toch? Je ontvangt tot slot nog een orderbevestiging per mail.
    We verwerken je bestelling zo spoedig mogelijk en kan je vervolgens binnen enkele werkdagen in huis verwachten.
  • 2. Moet ik een account aanmaken?
    Moet dat? Niets moet, daarom willen we je niet verplichten om een account aan te maken. Echter, het kost je niks en levert zeker voordelen op. Zo hoef je niet meer bij elke bestelling al je gegevens in te voeren en heb je al je bestellingen overzichtelijk onder één dak. Maar je weet nu al dat je je wachtwoord gaat vergeten?Geen probleem, na registratie ontvang je een mail met daarin je gebruikersnaam en wachtwoord. Bewaar deze goed zodat je kan je inloggegevens altijd terug vinden. Daarnaast kan je ook je wachtwoord opnieuw toe laten sturen.
  • 3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, waar kan ik deze op vragen?
    Je wachtwoord vergeten? Geen probleem! Zolang je je e-mailadres nog weet komt het helemaal goed. Ga op onze website rechts boven in de hoek naar inloggen. Hier kan je je wachtwoord op nieuw naar je email toe laten sturen.
  • 4. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?
    Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres dan je factuuradres af te laten leveren. Bij stap twee kan je onderaan bij het factuur- en afleveradres aanvinken dat het aflever adres anders is dan het factuuradres. Er verschijnt vervolgens rechts een tekstvlak waar het afleveradres ingevuld kan worden.
  • 5. Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    Wanneer je bestelling nog niet verwerkt en verzonden is, is het mogelijk om je bestelling te annuleren. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice (info@horsefitshop.nl of 085 - 27 37 580). Houd daarvoor wel je ordernummer bij de hand.
  • 6. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
    Wanneer je bestelling eenmaal geplaats is, is het voor ons technisch gezien niet meer mogelijk om hier nog aanpassingen in aan te brengen. We raden je dan aan zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice via info@horsefitshop.nl of 085 - 27 37 580. Houd je ordernummer bij de hand. Wanneer je bestelling nog niet verwerkt is dan kunnen we deze nog voor je annuleren. Het bedrag wordt dan terug op je rekening gestort zodat jij de bestelling opnieuw kan plaatsen.
  • 7. Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn nieuwe adresgegevens wijzigen?
    Je kan je adresgegevens aanpassen wanneer je jezelf inlogt op jouw account.

Een bestelling betalen

  • 1. Hoe kan ik betalen?
    Tijdens het bestelproces bij stap drie kan je een betaalwijze selecteren. Je kunt kiezen uit iDEAL, Visa, MasterCard, American Express, MisterCash of AfterPay. Wanneer je een betaalwijze hebt gekozen, wordt je doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je wordt door je bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven.

    Houdt je bankpas en eventuele identificatiemethode bij de hand tijdens het besteltraject.
    Voor een bestelling met een iDEAL, Visa, MasterCard of MisterCash betaling zijn er geen bijkomende kosten, je betaald alleen de bezorgkosten van je bestelling. Wanneer je kiest voor AfterPay, dan worden er €3,- verwerkingskosten in rekening gebracht.
  • 2. Kan ik ook na ontvangst van mijn bestelling betalen?
    Eerst kijken dan kopen? Met AfterPay ontvang je per mail een digitale factuur zodat je achteraf het volledige betaalproces uit kan voeren. Wanneer je kiest voor AfterPay kan het totale orderbedrag maximaal €250, - zijn.

    Voordat je verzoek om te betalen met acceptgiro goedgekeurd wordt, voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling met acceptgiro niet geaccepteerd worden, dan kan je er natuurlijk nog voor kiezen om je bestelling via een andere betaal methode alsnog te voltooien.

    Wanneer je kiest voor AfterPay, dan worden er voor deze betaalmethode €3,- in rekening gebracht. Het totaal te betalen bedrag moet binnen een termijn van 14 dagen na factuurdatum door AfterPay B.V. ontvangen zijn op IBAN nummer: NL24 ABNA 0598 152 180 ten name van Afterpay B.V. te Heerenveen. Vermeld altijd bij je betaling het AfterPay kenmerk die je per mail met de factuur hebt ontvangen.
    Je ontvangt geen aparte acceptgiro op het factuur adres.

    Let dus op dat je deze factuur niet aan ons overmaakt maar aan AfterPay!

    Wanneer je een bestelling retourneert, dan hoef je alleen de eventuele verwerkingskosten en de €3,- kosten van AfterPay over te maken. Wij melden na ontvangst van je retourzending bij AfterPay dat we je bestelling retour hebben ontvangen. Je ontvangt dan van AfterPay een aangepaste factuur voor deze €3,- en eventuele verwerkingskosten. Mocht je ondertussen een betalingsherinnering ontvangen van het totaalbedrag, dan is je retourzending bij ons nog niet verwerkt. Deze herinnering kun je dan dus negeren. Het wachten is dan nog op de aangepaste factuur.
    Wanneer je een deel van de bestelling terug stuurt, dan bestaat het nog te betalen bedrag uit het aankoop bedrag van het artikel die je wilt houden, eventuele verwerkingskosten en de €3,- kosten van AfterPay. Je ontvangt nadat je retourzending bij ons en AfterPay verwerkt is een aangepaste factuur.

    Alle kosten voor het niet op tijd betalen, zijn voor eigen rekening.

    Voor meer informatie over AfterPay verwijzen wij je naar het consumentendeel van de Afterpay website. Bij vragen kan je altijd contact opnemen met AfterPay (klantenservice@afterpay.nl of 0900 4050602 (75 cent per gesprek)).
  • 3. Is mijn betaling veilig?
    De Horsefitshop houdt graag de hand op jouw knip. Want niemand mag er met jouw portemonnee vandoor gaan. Daarom maken we gebruik van een beveiligde internetverbinding zodra je bij onze virtuele kassa bent. Dan krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Deze veilige verbinding heet SSL en herken je aan het groene slotje in je browser.

Bezorging van een bestelling

  • 1. Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
    Je bestelling zal worden bezorgd door PostNL. Zij leveren pakketten op maandag tot en met zaterdag tijdens kantooruren.

    We proberen zoveel mogelijk rekening te houden met het milieu. Het kan daarom voorkomen dat je bestelling in gebruikte doos/verpakking wordt verstuurd. Uiteraard wordt je bestelling met zorg ingepakt en verzonden.
  • 2. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
    Wij streven ernaar om je bestelling binnen enkele werkdagen bij je af te leveren. Mocht dit onverhoopt iets langer duren, dan nemen we contact met je op.
  • 3. Wat als mijn bestelling wordt bezorgd wanneer ik niet thuis ben?
    Ben je niet thuis als je pakket bezorgd wordt? Dan zal PostNL je pakketje bij de buren proberen af te leveren. Wanneer dit niet lukt, dan laat de bezorger een bericht achter. Hierop vind je een 'niet-thuis-code'. Met deze code kun je op MijnPakket aangeven wanneer de chauffeur van PostNL een tweede keer langs kan komen. Op een dag, tijd en locatie die voor jou het beste uit komt! Anders komt PostNL de volgende werkdag weer terug voor een tweede afleverpoging.

    Ben je te druk geweest en is het daarom PostNL ook niet gelukt om je pakket te bezorgen bij de tweede poging? Dan kan je met het afhaalbericht je pakketje ophalen bij jouw postkantoor. Hier blijft je pakketje drie weken liggen. Er zal dan gevraagd worden naar een legitimatiebewijs.
  • 4. Wanneer kan ik mijn bestelling in huis verwachten?
    Wij willen je graag zoveel mogelijk op de hoogte houden. Nadat je bestelling ons magazijn heeft verlaten en is opgehaald door PostNL ontvang je een email met daarin het track & trace nummer. Met deze barcode en jouw postcode kun je de zending in de gaten houden en nagaan wanneer het pakketje bij je aangeboden zal worden.

    We proberen zoveel mogelijk rekening te houden met het milieu. Daarom wordt, wanneer het kan, je bestelling in gebruikte doos/verpakking naar je toegestuurd.
  • 5. Ik heb nog niet alle artikelen uit mijn bestelling mogen ontvangen, wanneer kan ik deze verwachten?
    Net als jij, willen wij dat je je bestelling zo snel mogelijk in huis hebt. Het kan daardoor wel eens voorkomen dat je bestelling in delen naar je toegestuurd wordt. Je kunt deze dan ook binnen enkele werkdagen in huis verwachten. Mocht er onverhoopt iets zijn waardoor wij een artikel niet kunnen leveren, dan ontvang je hierover bericht van onze klantenservice.
  • 6. Kan ik mijn bestelling ook ergens anders afhalen?
    Bij ons kun je ervoor kiezen om je bestelling op te halen wanneer het jou het uitkomt. Het wachten op de postbode is hiermee dus verleden tijd. Kies tijdens het bestelproces voor het ophalen bij een PostNL afhaalpunt. Vervolgens kun je je postcode invoeren en gemakkelijk een punt bij jou in de buurt uitkiezen. Zodra jouw bestelling onderweg is ontvang je een traceercode waarmee je deze in de gaten kunt houden. Zo weet jij precies wanneer je bestelling klaar ligt bij het door jou gekozen afhaalpunt.
    Wanneer je voor Pakjegemak kiest, worden er geen extra kosten in rekening gebracht. De verwerkingskosten voor het opsturen van je bestelling zijn wel van toepassing (3,95 en gratis bij bestellingen boven de 25,-).

Verwerkingskosten

Ruilen of retourneren

  • 1. Wat is de retourtermijn?
    Is je bestelling toch niet helemaal wat je had verwacht? Of wil je je bestelling ruilen? Na ontvangst van je bestelling kan je deze binnen 14 dagen ruilen/retourneren. Graag wel in originele staat en verpakking en ongeopend. 
  • 2. Hoe kan ik mijn artikel ruilen/retourneren?
    Ruilen of retourneren, dat kan gemakkelijk en snel!

    Bij je bestelling is een retourformulier gevoegd. Deze kan je invullen en samen met een kopie van je factuur en artikel binnen 14 dagen retour sturen naar ons hoofdkantoor in Drachten (adres hieronder). Wil je hetzelfde artikel, maar dan in een andere hoeveelheid, kleur of maat ontvangen? Geef dit dan duidelijk aan op het retourformulier. Wil je het artikel graag retourneren en je geld terug? Geen probleem!  Dit kun je dan ook op het retourformulier aangeven. Het bedrag zal binnen tien werkdagen terug op je rekening gestort worden. Wil je hier liever een geheel ander artikel voor ontvangen, dan kan je je huidige bestelling retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen via onze webshop.

    Let op! Zonder retourformulier kunnen we je retourzending niet in behandeling nemen.

    Horsefitshop 
    T.a.v. Weborders
    De Meerpaal 8
    9206 AJ Drachten

Garantie

  • 1. Ik heb een verkeerd/beschadigd artikel ontvangen, wat kan ik nu het beste doen?
    Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Of is deze stuk? Dat is erg vervelend en daar gaan we zeker iets aan doen!  Wij willen dit graag samen met jou oplossen. Neem daarom eerst even contact op met de klantenservice (info@horsefitshop.nl of 085 - 27 37 580). Foto's zeggen meer dan woorden. Mail ons daarom een foto, je gegevens en bestelnummer en wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met je op.
  • 2. Hoe lang heb ik garantie op een artikel?
    Op alle geleverde artikelen zijn de garantiebepalingen van de fabrikant van toepassing, voor zover deze fabricage en materiaalfouten betreffen. De fabrieksgarantie is één jaar van toepassing. Onder de garantie vallen fabricagefouten, materiaalfouten en stiksels. Zodra een artikel door iemand anders dan de Horsefitshop of leverancier wordt gerepareerd, dan vervalt de garantie. Ritsen en slijtage door gebruik vallen niet onder de garantie. Schade als gevolg van geweld van buitenaf (zoals paardentanden, spijkers, schroeven, schuren of trekken) valt niet onder de garantie.
  • 3. Ik heb een klacht, waar kan ik deze doorgeven?
    Hoe vervelend het ook is dat je niet tevreden bent over onze service of producten, wij horen het graag! Als wij niet weten dat je ontevreden bent kunnen wij het probleem ook niet verhelpen. Neem daarom contact op met de klantenservice (info@horsefitshop.nl of 085 - 27 37 580). Vermeld de beschrijving van de klacht of schade aan het artikel en geef tevens je (eventuele) ordernummer en klantnummer door. Foto's zeggen meer! Om je klacht goed te kunnen beoordelen kan je hier ook een foto bijvoegen.

    Je klacht zal vervolgens binnen 48 uur in behandeling genomen worden. Houd er rekening mee dat het artikel waarover je een klacht hebt, eventueel ter beoordeling naar ons hoofdkantoor in Drachten of naar de leverancier opgestuurd moet worden

Artikelinformatie

  • 1. Ik wil een artikel bestellen maar deze staat niet op de website?
    Wanneer een bepaalde kleur of maat van een artikel niet meer tussen de bestelopties staat, dan is deze jammer genoeg uitverkocht Niet getreurd! Wanneer deze wel weer opnieuw binnenkomt, dan wordt dit bij het artikel aangegeven.
    Mis je een artikel in het assortiment? Laat ons dit weten via info@horsefitshop.nl. Wellicht kunnen we het artikel voor je bestellen of voegen we het zelfs toe aan ons assortiment. Vermeld in de email om wat voor artikel het gaat en de plek waar je dit artikel hebt gevonden, bijvoorbeeld een website.
  • 2. Wat betekent het als een artikel binnenkort (weer) leverbaar is?
    Wanneer een artikel (op)nieuw bij ons binnenkomt, dan staat dit bij het artikel aangegeven. Zodra het artikel (weer) voorradig is zal de status automatisch aangepast worden naar ‘voldoende voorraad'.